COLON

Optimal tarmhelse

COLON – Bergen Helhetsklinikk er den eneste klinikken som tilbyr colon hydroterapi eller tarmskylling i Bergen og Hordaland. Våre behandlinger utføres av kvalifiserte behandlere, og vi har blant annet lege og sykepleiere som utfører det.

Colon hydroterapi hjelper deg å ta godt vare på deg selv. Det gir mange gode ringvirkninger for hele menneskekroppen, fysisk og psykisk. Det anbefales også dersom du har et høyt kortisolnivå grunnet stress og belastninger. Behandlingen brukes både som forebygging, helseoptimalisering og ved helseplager.

TJENESTER

COLON HYDROTERAPI

Det er svært viktig at tykktarmen ikke lagrer gammel avføring og gift lenger enn høyst nødvendig, da dette kan gå inn i blodbanene og påvirke organene. Dette ligger bak en rekke symptomer som f.eks. utmattelse, allergi, hudplager, hodepine, kvalme, magesmerte og tarmplager.

detox-vektkontroll
Tarmhelse

Tarmhelsen din påvirker deg på alle områder. Ditt humør kan påvirkes av en rekke faktorer, inkludert tankemønstre, kjemiske ubalanser og søvnkvalitet. Tarmhelsen er imidlertid den aller viktigste faktoren.

Lymfredrenasje
Fordøyelse

En svært høy andel nordmenn sliter konstant eller i perioder med fordøyelse, mage og tarmhelse. De konvensjonelle medisinske behandlinger kan ikke hjelpe alle, og Bergen Helhetsklinikk tilbyr en alternativ tilnærming.

Fordøyelse
Detox-vektkontroll

Dersom du skal ned i vekt er colon hydroterapi en naturlig start for varig og effektiv vektreduksjon.

Tarmhelse
Kostholdsveiledning

Få veiledning til et sundt og godt kosthold som gir deg mer energi i hverdagen.

Matvareintoleransetest

Hos oss kan du få testet deg for intoleranse av diverse matvarer. Dette gjøres på en trygg måte sammen med sykepleier.

Fettsyretest

Fettsyremangel kan være årsaken til mange psykiske og fysiske plager. Ta en test hos oss for å finne roten til problemet.

Konsultasjon med diabetes sykepleier

Få konsultasjon med en sykepleier som er spesialist på diabetes.

Biopatisk konsultasjon

Biopati er et naturmedisinsk analyse og behandlingssystem, hvor vi legger vekt på å finne årsaken til sykdom.